عمومی

زیباترین کاربردهای پنل های خورشیدی در دنیا

همه ما می دانیم که انرژی خورشیدی یک سرمایه گذاری کاربردی و هوشمند است.برای محیط زیست مناسب است،به مردم این اجازه رو میده که تولید و مصرف برق خودشون رو کنترل کنند و یکی از صنعت های رو به رشد با سرعت زیاد است.

اما یکی از شکایت هایی که وجود دارد(اغلب از صاحب خانه ها شنیده می شود) این است که پنل های خورشیدی زشت هستند.

حال می توان این مورد با طراحی زیبا برطرف کرد.در این مطلب 10 مورد از زیباترین طراحی های هنری پنل های خورشیدی جهت مصارف مختلف که در نقاط مختلف دنیا نصب شده است را قرار داده ایم.

 

1.دانشگاه Zwicka،آلمان

این سیستم خورشیدی روبروی دانشگاه علوم کاربردی Zwickau در آلمان قرار دارد.این عکس در سال 2005 توسط Andre Karwath گرفته شده است.

 

2.چهار راه خورشیدی،کالیفرنیا (آمریکا)

چهارراه خورشیدی توسط هنرمند مشهور Robert Behrens کار شد.این سازه در سال 1989 شامل 16 دیرک رنگی استیل با 70 فوت ارتفاع ساخته شد که رنگ چسبی مخصوص روی هر پنل خورشیدی قرار گرفته است.

 

3.جنگل سیلیکونی،پورتلند (آمریکا)

جنگل سیلیکونی با پنل های خورشیدی راه اندازی شده است و در Rose quarter station در پرتلند آمریکا مشاهده می شود.این سازه توسط Brian Borello طراحی شده است.Brian Borello یک آرتیست ویژوال،طراح،مدرس و هنرمند عمومی است.

 

4.سید پود، بیرمنگهام (انگلیس)

طراح این اثر،Dee Morrison هنرمند مشهور است.مجسمه Morrison یک نمایش هنری از بذری برآمده از منطقه ای آرام است که زندگی جدیدی را تشکیل می دهد.اما این فراتر از فقط یک نمایش زیبایی طبیعت است.Seed-pod همچنین یک نمایش ویژوال از برق و انرژی است که هر روز در پرتو گرم خورشید در دسترس است.

  آیا پنل های خورشیدی از نور خورشید برای تولید برق استفاده میکنند یا از گرمای آن؟

 

5.Energetic Energies-میلان -ایتالیا

طراح ژاپنی و مجسمه ساز Akihisi Hirata سازه الهام گرفته از انرژی خورشیدی را در نمایش هفتگی طراحی میلان با عنوان “چگونه پنل های خورشیدی می توانند در آینده برای تامین برق کل شهرها استفاده شوند” به دنیا معرفی کرد.

 

6.مجسمه صلح خورشیدی

این اثر از Fred george الهام گرفته از نشان gerald holtom در 1958 برای کمپین خلع سلاح هسته ای معروف به “نشان صلح” است.این بنا 58 پا ارتفاع دارد و از هشتاد بشکه نفتی فلزی بازیافت شده ساخته شده است.پنل خورشیدی به هر کدام از بشکه ها متصل است و انرژی بدست آمده به شبکه برق شهری تزریق می شود.حاصل فروش این انرژی به خیریه ها اهدا می شود.

 

7.یخچال طبیعی خورشیدی،TBD

این طرح هنرمندانه اثر Ap Verheggen که سفیر فرهنگی یونسکو است از پروژه یخچال طبیعی خورشیدی است که هنر و کاربرد را ترکیب می کند تا آب پاک برای مردمی که دسترسی ندارند ارمغان آورند.انرژی این پروژه از پنل های خورشیدی تامین می شود.

 

8.سان کچر،Clearwater،Fla

اثر دیگری از Dee Morrison را مشاهده می کنید.این اثر از آلومینیوم بازیافت شده و پنل های پلاستیکی زرد برجسته ساخته شده است.پنل خورشیدی یکپارچه انرژی خورشیدی را در ساعات روز جذب می کند و مجسمه و مرکز شهر clearwater را در شب روشن می کند.

 

9.ابوظبی،امارات

این اثر یک مجموعه برق خورشیدی هرمی شکل طراحی شده توسط Robert Flottemesch ،jen Denike ،Johanna Ballhaus و Adrian P.De Luca است که برق چندهزار خانه در بیابان ابوظبی را تامین می کند.

 

  برای شارژ خودروی برقی خود به چند پنل خورشیدی نیاز داریم؟

10.جعبه های خورشیدی

جعبه های خورشیدی،ساخته شده توسط Craig Colorusso مجموعه اسپیکرهای مجهز به برق خورشیدی که می توانند در هر فضایی نصب شوند و وقتی راه اندازی می شوند،قوس های صاف منتشر می کنند.اندیشه پشت این جعبه ها تشویق کردن مردم به کم کردن سرعت و لذت بردن از محیط اطراف به خصوص فضای آزاد است.پنل های خورشیدی نه تنها این جعبه ها را تمیز نگه می دارد و باعث حمل و نقل راحت آنها می شود(بدون سیم کشی)،بلکه ایده جذاب تر کردن و بخشی از جهان طبیعت بودن را هم به انها اضافه کرده است.

منبع: 10Must-See Art Installations, Inspired By Solar Panels

2 دیدگاه در “زیباترین کاربردهای پنل های خورشیدی در دنیا

  1. فرزاد گفت:

    عکس ها باز نمیشوند

    1. امیرحسین ماجانی گفت:

      سپاس از گزارش شما ، لینک ها تصحیح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *